Powered By Blogger

söndag 8 juli 2012

Retro-fynd & skatter

Den senaste tiden har spenderats i familjens hus, 
i Blekinge skärgård, tillsammans med släkt & vänner.
Det har grillats, kvällsbadats, solats, pratats & slappats:-)

Rikard & jag kom dessutom iväg på några loppisrundor 
& samlade på oss en hel del:

En konstig pall?



Föll först för tyget, som är lite mer orange i verkligheten
(jag & kameror...).



Tadaa! En sylåda:-)
Har funderingar på att ha lillebrors leksaker, i vardagsrummet, i den.



Den här gardinen/duken kastade en säljare ner, tillsammans
med sylådan, med orden: "Äh, vem är det? Smurfarna? Den får ingå."



Fint skick!



Saftbringare till varma sommardagar, kanske?



Dessa tänkte jag skulle hjälpa till att reda upp bland våra smycken.



Denna lampa plockade jag direkt!
Är den inte helt underbar?!?
Skärmens tyg är lite vaxduksaktigt.



Letar alltid efter en gardinkappa, till det dubbla köksfönstret.
Hittills har jag inte hittat den rätta. Får se om denna är det:-)
(Utan tofsar, i alla fall.)



En bultbräda till lillebror.



En West Germany-vas..



& en grön kusin, till de bruna som vi har, för en tjuga:-)



6 st Vereco-skålar..



.. för ett lagom pris, tycker jag:-)



Vi som letat sänglampor läääänge, sprang på dessa jättefina 
Bumlinglampor. Kunde t.o.m pruta lite, på ett redan lågt pris 
(är vanligtvis en urdålig prutare).





Åååh, vad nöjd jag är över våra skatter & fynd!








1 kommentar:

  1. Lampan är ju kalasfin! Känns riktigt inne. Och kannan kommer att glädja många glas/koppar!

    SvaraRadera