Powered By Blogger

lördag 29 september 2012

Vardagsservis i samma färgskala

Idag har jag luskammat några av 
stadens bättre (enligt mej:-) secondhandaffärer.
Det blev bl.a lite påfyllning av tallrikar.















Djupa tallrikar från 60-70-talet, i samma färgskala & dessa har vi som vardagsservis.
(Av vissa finns det flera av)


Idag började jag mitt "samlande" för att få ihop mattallrikar i samma färgskala, genom att köpa dessa.


Dessa finns redan i vår ägo:-)


Åh, vad nöjd jag är!
Olika, fast ändå lika p.g.a den röda tråden,
eller ska jag kanske säga den gul-orange-bruna tråden;-)

2 kommentarer:

  1. Så fint med olika tallrikar. Riktigt höstiga, fina färger!

    SvaraRadera
  2. Det blir ofta en ganska spännande dukning om man har olika talrikar men med samma färgskala/ dekor. Verkligen personligt :)
    (Gillar bäst tallriken med den gula blomman och svart kontur, om jag får välja)

    SvaraRadera